Hoe gaan we er mee om?

  • Vanaf zaterdag 25 februari vervallen de coronamaatregelen. Het gebruik van mondkapjes in de wachtruimte en oefenruimte is niet meer verplicht. Het KNGF adviseert om bij twijfel over gezondheidsrisico’s wel gebruik te maken van persoonlijke beschermingsmiddelen.
  • Wij vragen u tijdens de behandeling in de behandelruimte wel een mondkapje te dragen.

 

Herstel na COVID-19 bij u Fysiotherapeut! (vergoed uit basisverzekering)

  • Langdurige klachten
Voormalig coronapatiënten hebben na het doorlopen van de bekende symptomen soms ook nog te maken met langdurige klachten, zoals:
*Vermoeidheid en conditieverlies
*Verlies in spierkracht
*Benauwdheid
Dit klachtenbeeld geldt voor een groep patiënten die in het ziekenhuis hebben gelegen of thuis ernstig ziek zijn geweest. Zij zijn door het virus soms zo verzwakt dat fysiotherapie en andere zorgvormen noodzakelijk zijn om weer op kracht te komen.
  • Wie komt in aanmerking?
Alle ex-coronapatiënten die op de reguliere ziekenhuisafdeling hebben gelegen of thuis ernstig ziek zijn geweest komen in aanmerking voor de ruimere dekking van de basisverzekering. Voor IC-patiënten is er een ander revalidatietraject, die overigens ook wordt gedekt door de ziektekostenpolis.
Bij post-coronazorg is het wel belangrijk dat er eerst een indicatie wordt gedaan door een huisarts of een andere arts, zoals een longarts. De zorg is alleen bedoeld voor mensen die langdurig klachten ondervinden, zoals vermoeidheid of benauwdheid.
De extra paramedische zorg voor ex-covid-patiënten moet bovendien binnen een half jaar plaatsvinden. Dit kan eventueel verlengd worden op verwijzing van een medisch specialist.
  • Wat krijg je vergoed?
Door de uitbreiding van het basispakket kunnen ex-coronapatiënten met langdurige klachten minimaal zes maanden lang gebruik maken van Fysiotherapie- en oefentherapie: maximaal 50 behandelingen
De nodige behandelingen worden vooralsnog direct vergoed via de basisverzekering van de patiënt. Het enige wat de verzekerde zelf moet betalen, is het eigen risico van zijn/haar zorgverzekering. Die bedraagt 385 euro in 2020.
Voor meer informatie of het maken van een afspraak kunt u contact met ons opnemen.

Coronavirus, hoe gaan we er mee om?

Wij dragen heel graag een steentje bij aan uw gezondheid en in dit geval doen wij er alles aan om te zorgen voor een zoveel mogelijk ‘virus-vrije’ omgeving.
Wat betekend dit voor u?
  • Vertoont u (lichte) ziekteverschijnselen, bel dan de afspraak af. Heeft u koorts, bent u verkouden of veel aan het hoesten? Dan bent u niet welkom in de praktijk. Wij plannen graag een afspraak op een ander moment met u.
  • Ditzelfde geldt ook voor u wanneer u in aanraking bent geweest met iemand waarbij het coronavirus is vastgesteld of als u in een besmet gebied bent geweest. In dat geval kunnen u pas in de praktijk behandelen als u gedurende 2 weken geen ziekteverschijnselen vertoond.
  • In de praktijk hebben we op meerdere plaatsen de mogelijkheid om uw handen te wassen/desinfecteren. Maak hier gebruik van.
  • Neem zelf een schone badhanddoek mee naar uw afspraak om op te liggen voor het onderzoek of de behandeling.
  • In de praktijk schudden we geen handen meer, wij willen u vragen dit dan ook niet te doen bij bekenden die u in de praktijk tegenkomt.
  • Probeer op aanvangstijd van je afspraak hier te zijn en vooral niet te vroeg. Dit zorgt ervoor dat er zo min mogelijk mensen tegelijkertijd  in de praktijk zijn.

Welke maatregelen hebben wij zelf getroffen?

  • Wij wassen onze handen voor én na aanraking, ook desinfecteren wij onze handen met alcohol of desinfectiegel.
  • De praktijk wordt consequent schoongemaakt, de schoonmaakactiviteiten worden nu i.v.m. het Coronavirus nog specifieker uitgevoerd.
  • Wij zorgen na een behandeling voor een goede ontsmetting van de ruimte. Ook worden deurklinken, behandelbanken en trainingsapparatuur extra gereinigd.
  • Heeft een van onze medewerkers zelf griepverschijnselen met hoesten/ benauwdheid, dan voert hij/zij geen behandelingen uit en blijft deze thuis.
  • Indien nodig maken we gebruik van persoonlijke bescherm materialen zoals een mondkapje en eventueel handschoenen.

Toelichting op het gebruik van de MijnZorgApp.

De MijnZorgApp zorgt voor extra faciliteiten en meer mogelijkheden om te kunnen behandelen op afstand!

De afgelopen weken zijn we druk bezig geweest om er alles aan te doen om mensen zo goed mogelijk te helpen met hun klachten. Zoals in eerdere Corona updates is  beschreven hebben we een aangepaste werkwijze om te screenen op wat voor manier u in aanmerking komt voor behandeling. Vanwege het corona virus willen wij voor u en onszelf geen onnodige risico’s nemen. We hebben gekozen voor de MijnZorgApp  omdat deze naast de functie om behandeling op afstand te bieden nog meer prettige mogelijkheden heeft.

Functie’s MijnZorgApp!

  1. Je word op de hoogte gehouden en herinnerd aan de gemaakte afspraken in onze praktijk.
  2. We kunnen via de app beveiligd, dus zonder privacy risico’s, met u beeldbellen.
  3. De app bevat oefenschema’s met voorbeeldfilmpjes die we aan uw persoonlijk omstandigheden kunnen aanpassen.

Heeft u klachten waar u niet van weet wat er mee te doen, neem dan contact met ons op. We gaan kijken wat we voor u kunnen betekenen en met de behulp van deze app hebben we weer meer mogelijkheden om toch iets voor u te kunnen doen. Na het maken van een afspraak sturen wij u de gegevens over het installeren van de MijnZorgApp op u smartphone en i-pad. Hiervoor zijn het doorgeven van u mail adres en mobiele telefoonnummer noodzakelijk.

Voor al uw vragen staan wij u graag te woord.

Vriendelijke Groeten,

Team Fysiospecialist Sloothaak